Jag kan själv säga till mitt barn när han gör fel!

skrev precis ett långt inlägg om orättvisa och alla tillsägelser till Alexander framför mina ögon. var irriterad redan innan och att inlägget försvann gjorde inte det bättre, så skriver det snabbt och lätt.
 
ge fan i att säga till mitt barn framför mig, och speciellt inte i mitt eget hem. ser jag vad han gör, så är det min uppgift att säga till. och säger jag inte till honokm gör han antagligen inget fel heller enligt mig. JAG ÄR HANS MAMMA, JAG SÄGER TILL HONOM!! nu ska jag verkligen "tuffa" till mig och inte tolorera mer orättvisa mot lilleman. han gör inte bara fel, han är faktiskt väldigt duktig han också!
ta en titt på era egna barn innan ni gnäller på mitt, fast att han är busig och utmärker sig mer, men det betyder inte att allt han gör är fel.... dessutom testar alla barn på ett eller annat sätt vad dom får och inte får göra, ALLA barn gör det, så tycker personerna i fråga inte har ett skit att yttra sig om till MITT barn!

det finns ett par personer i hans omgivning som får säga ifrån, hans mormor x2, morfar x2, morbröderna och sarah. självklart hans pappa också för er som inte förstod det. resten kan hålla mun!!

konstigt man är förbannad och det har kommit till en gräns?!


Kommentarer
Postat av: Maria - Kevins Mamma

Jag har alltid reagerat på det. Lååångt innan jag fick barn blev jag arg på andra föräldrar/vuxna som skulle tillrättavisa barn som inte är deras egna.



Men det var väl så när de växta upp. Men vi lever på 2tusen talet nu..

2010-04-22 @ 08:10:10
URL: http://jaghardenna.blogg.se/
Postat av: Maria - Kevins Mamma

Svar: Ja, det förstår jag. Även om de tror sig veta bättre än dig och tror sig känna andra barn bättre än föräldern själv så gör de ju absolut inte det. Skulle bli minst lika arg (Vilket jag blir på en del personer, däribland även många över 40). Man känner sitt barn bäst och alla barn försöker ju trycka på gränserna för att se hur mycket föräldrarna tål. Hoppas duockså får en bra dag nu när solen är tillbaka =)

2010-04-22 @ 10:18:12
URL: http://jaghardenna.blogg.se/
Postat av: Eva

Men Jessica du säger att du själv säger till Alexander om han gör något fel men om du inte ser då? Vem ska då säga till honom? Och sen tycker jag inte om sättet du tillrättavisar honom på. Man tar inte ett så litet barn i örat. Tyvärr är det bara att stå ut med att han gör saker han inte ska.Det tillhör hans ålder att vara nyfiken .Han förstår inte så mycket än om vad man får och vad man inte får. Han måste testa om och om igen. Vänta du tills han kommer i 3 års trotsen. Om du tycker att han testar gränser nu så är det inget jämfört med vad han kommer att göra då.

2010-04-22 @ 19:57:09
Postat av: Jessica

vad detta handlar om lan sarah förklara eller jag sjäöv när vi kommer och hälsar på. jag anser inte att det är fel att hålla ett barn i örat när han gör något han vet att han inte får. det är stor skillnad på att hålla och att dra! jag försöker hitta nya sätt och få honom att förstå utan att hålla i örat. 3 års trotsen kommer den med och den kommer nog inte

bli lätt, men som med allt annat

med honom fixar jag det också..

2010-04-23 @ 00:26:36
Postat av: Micke

Hihihi fan vad det är skoj att se att alla har olika knep för att få ungarna att göra som man vill, fast alla vet att det inte funkar? Inte ens när man slängt ut dom när dom är tillräckligt stora, vill dom lyssna.

Kanske bäst att om får lära sig själv! Öppnar jag ett skåp, kan jag klämma mig, går jag i trappan, kan jag ramla, springer jag runt, då kommer jag ramla till sist. Låt dom utforska, ända sätt få dom att förstå!

2010-04-23 @ 09:55:09
Postat av: Jessica

Skulle det vara så att jag inte ser när lilleman gör fel kan dom personerna som ser detta och anser detta vara fel kan säga till mig och inte alexander. Hur jag och Alex pappa har valt att uppfostra honom är våran ensak, det är vårt barn och vi tillrättavisar honom så som vi vill. Han får inte gå i trappor för det kan vara farligt, så jo, jag håller hellre honom i örat än att riskera att han trilla och slå sig ordentligt.



Inlägget handlar inte heller om hur vi uppforstar honom eller tillrättavisar honom. Det har en helt annan mening!

2010-04-23 @ 11:14:07
Postat av: Linn

Ber om ursäkt för de gånger jag sagt till Alexander när han gjort fel mot Liam eller andra barn.

2010-04-26 @ 14:47:40
URL: http://linnsann.com
Postat av: Jessica

många saker kan barnen lösa själv, men ändå har någon varit där snabbt och sagt till. det känns som att det bara är Alexander som får tillsägelser hela tiden trots att både ens eget och andra barn gör lika mycket "fel" och bus mot honom! är dom jämngamla fixar dom ofta det bra själv faktiskt, utan att någon ska lägga sig i, om det inte är något som är HELT fel såklart.

2010-04-27 @ 18:19:57
Postat av: Joanna

Lika barn leka bäst som dom brukar säga, men sen e det faktiskt så att e det bråk mellan barnen så löser dom alltid det bäst själv lägger sig vuxna i blir det fel.. Sen håller jag faktikst med jessica hon kan säga ifrån sj..( jag har inga barn sj men har sex småsyskon varav den yngsta e 5 år så jag vet hur dom funkar).. Bara på dom jessica =)



Krama lilleman vi får ses någon dag..

2010-05-13 @ 21:00:52
URL: http://sunriiiise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0